Το ξέρατε ότι dewa arimasen σημαίνει δεν είμαι;


Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας

Μετάβαση στη σελίδα 1, 2  Επόμενη
Σελίδα 1 από 2
 AnimePlanet Forums Αρχική σελίδα    Culture & Life Style    The art of Japanese swordmaking
Mr Ayu-Mania
Δημοσιεύθηκε: Κυρ Φεβ 25, 2007 3:44 pm
Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος
:: PoSSeSeD :: :: PoSSeSeD ::

Συμμετέχει από: 18 Ιαν 07 Δημοσιεύσεις: 258 Τόπος: Θεσσαλονίκη Τώρα Βλέπω: Death Note, FMA, Yakitate Japan
Επηρεασμένος από τα ιμιτασιόν katana του φίλου μας του Ertai στην ήδη ιστορική σύναξη των Αθηναίων φίλων μας, είπα να κάνω ένα αφιέρωμα για το real thing…

Η σημασία του γιαπωνέζικου σπαθιού για την κουλτούρα και την ιστορική παράδοση της Ιαπωνίας είναι αδιαμφισβήτητη. Θα έλεγα ότι είναι το κατεξοχήν αντικείμενο αναφοράς της ιστορίας μιας ολόκληρης χώρας. Τα γιαπωνέζικα σπαθιά είναι κάτι παραπάνω από αντικείμενα. Είναι παραδείγματα υπέρτατης τέχνης, δεξιοτεχνικού craftsmanship, και μυστικιστικής δύναμης.



Μετά το πέρας του Β παγκοσμίου πολέμου, οι αμερικανικές δυνάμεις κατοχής απαγόρεψαν την κατασκευή όπλων και σπαθιών, κάτι που οδήγησε πολλούς δεξιοτέχνες σιδηρουργούς να εγκαταλείψουν την τέχνη τους. Η τέχνη του γιαπωνέζικου σπαθιού κινδύνεψε να χαθεί για πάντα, αλλά ευτυχώς η απαγόρεψη κράτησε μόνο 7 χρόνια και η τέχνη αναγεννήθηκε. Σήμερα κατασκευάζονται στην Ιαπωνία σπαθιά αν όχι καλυτέρα, τουλάχιστον ισάξια με τα σπαθιά του παρελθόντος.

Τι είναι όμως αυτό που κάνει τα γιαπωνέζικα σπαθιά να ξεχωρίζουν από τα άλλα; Τι είναι αυτό που τους δίνει αυτή την μυστικιστική παρουσία? Θα δούμε αναλύοντας τον τρόπο κατασκευής τους.

Οι ρίζες του Ιαπωνικού σπαθιού προέρχονται πιθανότατα από την Κίνα και η αρχική τεχνολογία κατασκευής τους έφτασε στην Ιαπωνία μέσω της Κορέας. Τα πρώτα σπαθιά που γνωρίζουμε προέρχονται από τάφους που χρονολογούνται στον 4ο – 5ο αιώνα μ.χ. Οι λεπίδες αυτές είναι ίσιες και έχουν μονή κόψη. Αυτά τα σπαθιά είναι γνωστά ως Chokuto. Στην περίοδο Heian τα πρώτα γνώριμα σπαθιά έχουν αναπτυχθεί, και χαρακτηρίζονται από καμπυλωτές μακριές λεπίδες μονής εξωτερικής κόψης που προοριζόταν για έφιππες μάχες. Τα σπαθιά αυτά έχουν όλα τα χαρακτηριστικά της ιδιαίτερης κατασκευής που κάνουν τα ιαπωνικά σπαθιά ξεχωριστά. Αυτή την τεχνική θα την αναλύσουμε λίγο αργότερα. Τα σπαθιά αυτά χαρακτήριζαν την πρώτη εποχή του Ιαπωνικού σπαθιού (Koto) και είναι γνωστά ως Tachi.



Οι λόγοι για την εμφάνιση τους ήταν πρακτικοί. Επειδή πολεμούσαν από τα αλόγα υπήρχε η ανάγκη για ένα σπαθί που έκοβε σαν ξυράφι και όχι για ένα σπαθί που καρφωνόταν στο κορμί του εχθρού. Σε αυτό οφείλεται και η μονή κόψη και το καμπυλωτό σχήμα. Για το σχήμα υπήρχε ο επιπλέον λόγος ότι ήταν πιο εύκολο και γρήγορο να βγάλει κανείς το σπαθί από την θήκη του. Το Tachi ήταν πιο μακρύ από τα μετέπειτα σπαθιά αλλά έπρεπε και να μπορούν να το κρατάνε με το ένα χέρι, οπότε η λεπίδα χαρακτηριζόταν από την λεπτότητα της και το μικρό της πλάτος για λόγους βάρους. Το Tachi το φορούσαν στην μέση με την κοφτερή πλευρά της λεπίδας να κοιτά προς τα κάτω. Ελάχιστα γνωρίζουμε για τους σιδηρουργούς εκείνης της εποχής.



Η εποχή των εμφυλίων που ακολούθησε (Kamakura) υπήρξε η χρυσή εποχή του ιαπωνικού σπαθιού αφού όλες οι τεχνολογικές εξελίξεις που καθόρισαν την τελική μορφή του, εμφανιστήκαν τότε. Σε αυτή την περίοδο για πρώτη φορά οι σιδηρουργοί εισήγαγαν μαλακό ατσάλι χαμηλό σε περιεκτικότητα άνθρακα, στο σκληρό πλούσιο σε άνθρακα περίβλημα του σπαθιού. Σε αυτή την περίοδο δημιουργηθήκαν τα κοντά σπαθιά Tanto για να χρησιμοποιούνται σε μάχες χέρι με χέρι. Παράλληλα τα Tachi έγιναν βαρύτερα και κοντύτερα για χρήση και με τα δυο χέρια. Το βάρος των τακτικών είχε πέσει στην ανάπτυξη του πεζικού. Μέχρι την περίοδο Muromachi είχαν εδραιωθεί οι πέντε βασικές σχολές κατασκευής του Ιαπωνικού σπαθιού με πιο γνωστή την σχολή Bizen. Tην ίδια περίοδο έκαναν την εμφάνιση τους και τα Uchigatana που ήταν σπαθιά μεσαίου μήκους για χρήση σε εσωτερικούς χώρους, και ήταν οι πρόγονοι των Wakizashi. Τέλος στη περίοδο Momoyama (1568-1603) το Tachi καταργήθηκε και εδραιώθηκε το ζευγάρι των δυο σπαθιών (Daisho) που όλοι γνωρίζουμε σήμερα, το Katana και το κοντύτερο Wakizashi. Αυτά τα σπαθιά μπορούσαν να τα φέρουν μόνο όσοι ανήκαν στην τάξη των Samurai. Εμφανισιακά το Katana είναι παρόμοιο με το Tachi, αλλά είναι ελαφρώς κοντύτερο, πιο παχύ με μεγαλύτερη μύτη, συνήθως μικρότερη καμπυλότητα, και μεγαλύτερη Tsuba (sword guard). Το Wakizashi είναι απλώς μια μικρότερη έκδοση του μεγάλου του αδερφού. Πολλές φορές οι Samurai έφεραν και ένα Tanto που χρησιμοποιούσαν για δολοφονίες και τελετουργική αυτοκτονία. Το Tanto το έφεραν και οι γυναίκες των Samurai για προστασία.

Ας δούμε τώρα πως φτιάχνονταν το γιαπωνέζικο σπαθί και ποιες ήταν αυτές οι ιδιότητες που το έκαναν ξεχωριστό. Θα αποδώσω τις γιαπωνέζικες ορολογίες στα αγγλικά εφόσον οι ορολογίες έχουν μεταφραστεί από ιστορικούς που έχουν μελετήσει το θέμα. Αναγκαστικά για κάποιες ορολογίες δεν υπάρχει ανάλογη ελληνική μετάφραση οπότε θα χρησιμοποιήσω τις αγγλικές.



Το βασικότερο πρόβλημα που είχαν οι Ιάπωνες ήταν η έλλειψη πλουσίου ορυκτού πλούτου στη χώρα τους. Για να κατασκευαστεί το ατσάλι που χρειαζόταν για τα σπαθιά χρειάστηκε να αναπτυχθούν ορισμένες χρονοβόρες τεχνικές. Το σίδηρο το έβρισκαν σε μορφή ρινισμάτων στις κοίτες των ποταμών. Χρησιμοποιούσαν ειδικά κατασκευασμένους κλιβάνους (Tatara) οπού αναμείγνυαν τα ρινίσματα με κάρβουνο από καμένα δέντρα. Τα έψηναν σε μεγάλες θερμοκρασίες και το κατακάθι της διαδικασίας ήταν ένα πλούσιο σε άνθρακα ατσάλι. Η Tatara ήταν κατασκευασμένη έτσι ώστε να ελέγχεται η περιεκτικότητα του ατσαλιού σε άνθρακα, ανάλογα με το πιο μέρος του σπαθιού θα το χρησιμοποιούσαν. Στην ταινία του Miyazaki, Princess Mononoke, η πόλη της Λαίδης Eboshi κάνει αυτή την δουλειά χρησιμοποιώντας τα δέντρα για άνθρακα και σίδερο από την λίμνη. Οι κλίβανοι που χρησιμοποιούν οι πρώην πόρνες είναι Tatara.

Το ατσάλι που παράγεται στην Tatara ονομάζεται Tamahagane και είναι η πρώτη ύλη για τα γιαπωνέζικα σπαθιά



Τα επόμενα στάδια τώρα είναι δουλειά του σιδηρουργού. Υπάρχουν συγκεκριμένα χαρακτηριστικά που θέλει να πετύχει. Το σπαθί που θα φτιάξει θα πρέπει να μην σπάει (unbreakability), να είναι εύκαμπτο (rigidity), και να κόβει σαν ξυράφι. Αυτά τα χαρακτηριστικά είναι εξαιρετικά δύσκολο να συνδυαστούν. Το ένα βασίζεται σε μαλακό ατσάλι (low Carbon) ενώ τα αλλά δυο χρειάζονται σκληρό ατσάλι (High Carbon). Το σκληρό ατσάλι σπάει εύκολα, ενώ το μαλακό δεν κόβει καλά. Οι Γιαπωνέζοι σιδηρουργοί κατάφεραν να συνδυάσουν τα χαρακτηριστικά αυτά χρησιμοποιώντας τρία διαφορετικά στάδια στο forging process.

•Ένα εξωτερικό περίβλημα σκληρού ατσαλιού δημιουργείται διπλώνοντας το μέταλλο μέχρι και 10 φορές η παραπάνω για να επιτευχθεί ίση κατανομή του άνθρακα στο μέταλλο και να απομακρυνθούν ατέλειες (phosphates & sulphates). Το αποτέλεσμα είναι ένα ατσάλι με πολλά επίπεδα (layers) και συγκεκριμένα αισθητικά χαρακτηριστικά (δημιουργούνται αυλακωτές γραμμές που μοιάζουν με αυτές ενός κομμένου ξύλου).

•Μαλακό ατσάλι χρησιμοποιείται για το εσωτερικό της λεπίδας και το σκληρό ατσάλι τυλίγεται γύρω του.

•Η λεπίδα επικαλύπτεται κατά το μήκος της κόψης με πηλό ανακατεμένο με στάχτη. Ο πηλός δεν καλύπτει όλο τα πλάτος της λεπίδας. Το σπαθί μετά πυρακτώνεται μέχρι να φτάσει σε μια κρίσιμη θερμοκρασία η οποία υπολογίζεται από το χρώμα της πυρακτωμένης λεπίδας. Αυτό είναι το πιο κρίσιμο σημείο που μπορεί να καταστραφεί ένα σπαθί. Ο έμπειρος σιδηρουργός θα βγάλει τη λεπίδα από την φωτιά την κατάλληλη στιγμή και θα την βουτήξει σε παγωμένο νερό. Η απότομη ψύξη σε συνδυασμό με τον πηλό θα αποφέρει μια λεπίδα, τα μέρη της οποίας ψύχθηκαν με διαφορετική ταχύτητα. Αυτό οδηγεί σε μια κόψη με σκληρή (martensitic) επιφάνεια που θα κόβει σαν ξυράφι, και μια μαλακότερη πίσω επιφάνεια (pearlitic) που είναι πιο εύκαμπτη και αντέχει σε κραδασμούς.

Ο συνδυασμός αυτών των τεχνικών οδηγεί σε ένα τέλειο σπαθί που κατέχει όλα τα επιθυμητά χαρακτηριστικά



Tα επόμενα στάδια έχουν να κάνουν με το σχήμα και τα αισθητικά χαρακτηριστικά του σπαθιού. Ο σιδηρουργός θα καθορίσει την καμπυλότητα του σπαθιού, το μήκος και σχήμα της μύτης, και τις αυλακώσεις η τα σχεδία που θα χαράξει πάνω στην λεπίδα. Όλα αυτά τα χαρακτηριστικά είναι προϊόν των προτιμήσεων του σιδηρουργού η του πελάτη για τον οποίο φτιάχνεται το σπαθί. Αφού ο σιδηρουργός είναι απόλυτα ευχαριστημένος από την δουλειά του, θα χαράξει την υπογραφή του στη λαβή της λεπίδας.

Το επόμενο στάδιο του Polishing (ακόνισμα) συνήθως το αναλαμβάνει ένας ειδικός τεχνίτης που είναι εξειδικευμένος σε αυτή την δουλειά. Δεν έχει καμιά σχέση με τον τροχό ακονίσματος που χρησιμοποιείται στην Ευρώπη, αλλά πρόκειται για μια επίπονη διαδικασία που κρατάει τουλάχιστον ένα μήνα.



Ο Polisher χρησιμοποιεί ένα σύνολο από ειδικές πέτρες με διαφορετική επιφάνεια που τις χρησιμοποιεί διαδοχικά πάνω στην επιφάνεια της λεπίδας. Αυτό είναι μια επίπονη και χρονοβόρα διαδικασία που απαιτεί μεγάλη τέχνη και υπομονή. Ο σκοπός είναι διπλός. Πρώτον να ακονιστεί η κόψη και να αποκτήσει τις κοπτικές ιδιότητες ενός ξυραφιού. Δεύτερον, να αναδειχθούν οι ικανότητες του σιδηρουργού κάνοντας εμφανή τα layers του διπλωμένου ατσαλιού, και παράλληλα να αναδειχθεί το Hamon που είναι το ίχνος που αφήνει στη λεπίδα η διαδικασία με το πηλό.

Το Hamon εμφανίζεται σαν μια χλωμή λευκή επιφάνεια κατά το μήκος της κόψης. Το σχήμα του εξαρτάται από το τρόπο που άπλωσε τον πηλό ο σιδηρουργός. Υπάρχουν διάφορα στυλ. Το Hamon σε συνδυασμό με τα layers του διπλωμένου ατσαλιού δημιουργούν ένα σπαθί μοναδικής ομορφιάς.



Αφού ολοκληρωθεί η διαδικασία του polishing, δεν σημαίνει ότι το σπαθί είναι έτοιμο. Μέχρι τώρα απλά έχουμε μια λεπίδα. Τώρα πρέπει να ντύσουμε το σπαθί. Πρέπει να κατασκευαστεί η λαβή (Τsuka), η Tsuba (sword guard), και η saya (θήκη). Όλα αυτά σε ένα περίπλοκο και ακριβό σπαθί μπορεί να απαιτήσουν διαφορετικό τεχνίτη για κάθε μέρος. Γενικά τα μέρη ενός γιαπωνέζικου σπαθιού φαίνονται στο παρακάτω διάγραμμα



Τα μέρη αυτά του σπαθιού είναι και τα ιδία συλλεκτικά αντικείμενα και πολλές φορές είναι δημιουργήματα διάσημων τεχνιτών. Αυτό ισχύει ειδικά με τις Tsuba οι οποίες πολλές φορές έχουν περίπλοκα σχεδία από χρυσαφί και αλλά κράματα μετάλλων, και συνήθως είναι υπογεγραμμένα από τους δημιουργούς τους. Η κάλυψη της λαβής είναι κατασκευασμένη από ξύλο τυλιγμένο με δέρμα σελαχιού. Από πάνω τυλίγεται με μετάξι, μαλλί η δέρμα. Η Saya είναι συνήθως φτιαγμένη από λακαρισμένο ξύλο και είναι μερικές φορές διακοσμημένη με διακριτικά σχέδια



Μια ολοκληρωμένη πλούσια διακόσμηση που περιλαμβάνει όλα τα προβλεπόμενα ρούχα ενός σπαθιού ονομάζεται Koshirae. Για λόγους κόστους, πολλές καινούριες λεπίδες εφαρμόζονται σε θήκες από λείο λευκό ξύλο, χωρίς κανένα από τα παραπάνω εξαρτήματα. Αυτό ονομάζεται Shirasaya.



Όπως καταλάβατε η κατασκευή ενός Katana είναι μια δύσκολη και επίπονη διαδικασία. Ένα σπαθί θα πάρει το λιγότερο τρεις μήνες για να ολοκληρωθεί. Για την κατασκευή ενός πλήρους Koshirae θα χρειαστούν παραπάνω από έξι μήνες. Σήμερα υπάρχουν στην Ιαπωνία ταλαντούχοι σιδηρουργοί οι οποίοι διατηρούν το status εθνικού ήρωα στη χώρα τους. Κάθε χρόνο υπάρχουν διαγωνισμοί στους οποίους οι σιδηρουργοί διασταυρώνουν μεταφορικά τα ξίφη τους και οι καλύτεροι βραβεύονται. Έτσι υπάρχει μια Α Εθνική κατηγορία των πιο διάσημων τεχνητών της Ιαπωνίας. Στους ιδίους διαγωνισμούς μπορεί κανείς να πάει παλιά σπαθιά για να τους γίνει αξιολόγηση. Στα αυθεντικά σπαθιά μεγάλης ποιότητας και με αυθεντικές υπογραφές δίνονται πιστοποιητικά αυθεντικότητας από τον επίσημο οργανισμό της Ιαπωνίας τον N.H.T.K.

Δεν μπορεί να γίνει ο καθένας κατασκευαστής σπαθιών στην Ιαπωνία. Πρέπει να μαθητεύσει σε κάποιον γνωστό σιδηρουργό και μπορεί να περάσει και ένας χρόνος προτού του επιτραπεί να φτιάξει το πρώτο του σπαθί. Και πρέπει να περάσουν τουλάχιστον τρία χρονιά προτού επιτραπεί στον μαθητευόμενο να φύγει από τον δάσκαλο και να ανοίξει το δικό του εργαστήριο. Έτσι ένα παραδοσιακό Ιαπωνικό εργαστήριο αποτελείται από τον δάσκαλο και τους μαθητευομένους του. Η Ιαπωνική κυβέρνηση έχει δώσει ένα όριο κατασκευής μέχρι έξι Katana το πολύ ανά χρόνο για κάθε δάσκαλο. Αυτό ισχύει για να διατηρηθεί η ποιότητα κατασκευής των σπαθιών και να αποφευχθεί η μαζική παραγωγή κατωτέρων σπαθιών.

Αυτό επηρεάζει το κόστος. Για να παραγγείλει κάποιος από εμάς ένα Katana από ένα Γιαπωνέζο δημιουργό που ΔΕΝ έχει διακρίσεις, χρειάζονται το λιγότερο 6 μήνες αναμονής και περίπου $9,000. Και αυτό για ένα Shirasaya. Για ένα μεγάλο δάσκαλο σαν τον Yoshihara η λίστα αναμονής ξεπερνάει τα τρία χρόνια, και το κόστος για ένα Koshirae μπορεί κάλλιστα να ξεπεράσει τις μερικές εκατοντάδες χιλιάδες δολάρια. Η αλήθεια είναι όμως ότι ένα ολοκληρωμένο σπαθί είναι ένα έργο τέχνης αξεπέραστης ομορφιάς.



Η άλλη λύση είναι να αναζητήσει κανείς σπαθιά αντίκα, αλλά αυτό θέλει μεγάλη γνώση, βαθύ πορτοφόλι, και υφίσταται σε περίπλοκες νομικές διαδικασίες εισαγωγής και εξαγωγής. Πολλά από αυτά τα σπαθιά θεωρούνται εθνικοί θησαυροί και υπάρχουν πολλά που αναζητούνται από το τέλος του Β παγκοσμίου πολέμου.
Άλλη μια λύση είναι τα σπαθιά που κατασκευαστήκαν κατά την διάρκεια του Β παγκοσμίου πολέμου για τους αξιωματικούς. Αυτά είναι σπαθιά εργοστασίου πολύ κατωτέρας ποιότητας, που η γιαπωνέζικη κυβέρνηση συνιστά την καταστροφή τους. Παρόλα αυτά είναι μια λύση για τους συλλέκτες που δεν έχουν δυνατό spending power. Θέλει προσοχή όμως. Υπάρχουν παλαιοπώλες στην Ελλάδα που θα σας πουλήσουν τέτοια σπαθιά για δυο και τρεις χιλιάδες ευρώ ενώ δεν αξίζουν παραπάνω από 600 – 900. Εναλλακτικά μπορείτε να αγορεύσετε Katana που έχουν φτιαχτεί για πολεμικές τέχνες και είναι συνήθως κινεζικής κατασκευής από εταιρίες σαν την Hanwei η τη Last Legend. Αυτά τα σπαθιά είναι βιοτεχνικά κατασκευασμένα και ακολουθούν κάποιες από τις παραδοσιακές μεθόδους κατασκευής αν και δεν είναι πάντα σε σωστά στυλ. Αυτά κοστίζουν από 300 -1500 ευρώ ανάλογα με το μοντέλο.



Τέλος, υπάρχουν τα σπαθιά που τα βρίσκεις σε κάθε μαγαζί με στρατιωτικά είδη η σε μαγαζιά με σουβενίρ. Αυτά τα κακουργήματα από ανοξείδωτο ατσάλι είναι βεβαία παιχνίδια για παιδιά…

Τ’ακούς Ertai? Razz Razz Razz

Είναι αλήθεια βέβαια ότι τα καλά Katana είναι για λίγους, οπότε ίσως και τα stainless steel να μην είναι άσχημα!



Θα κλείσουμε το αφιέρωμα αναφέροντας λίγο τις πολεμικές τέχνες που ασχολούνται με την χρήση του Katana. Πρώτα απ’όλα έχουμε το Iaido το οποίο είναι η τεχνική του γρήγορου τραβήγματος του σπαθιού από την Saya, και η ομαλή επαναφορά του. Γι’αυτή την τέχνη χρησιμοποιούνται συνήθως σπαθιά με λεπίδα φτιαγμένη από αλουμίνιο, τα λεγόμενα Iaito σπαθιά. Το Kendo ασχολείται με τεχνικές του σπαθιού αλλά χρησιμοποιεί ξύλινα υποκατάστατα των σπαθιών τα Bokken. Για πιο hardcore καταστάσεις υπάρχουν οι πολεμικές τέχνες του Kobudo που περιλαμβάνει Kenjutsu, Ninjutsu και άλλες τέχνες που χρησιμοποιούν battle-ready σπαθιά για τεχνικές επίθεσης, και cutting practice (Tameshigiri). Η νούμερο ένα μορφή στο χώρο του Kobudo σήμερα είναι ο Fumon Tanaka.



Τελειώνοντας, ας αναφέρουμε ότι δεν υπάρχει κανένα νόημα να συγκρίνεις τα ευρωπαϊκά σπαθιά με τα γιαπωνέζικα. Κάθε όπλο κατασκευάζεται για να ανταπεξέλθει στο περιβάλλον στο οποίο θα χρησιμοποιηθεί. Τα Katana δεν φτιαχτήκαν για να πολεμήσουν εναντία στις πανοπλίες των Ιπποτών της Ευρώπης. Φτιαχτήκαν για να αντιμετωπίσουν στρατιές και τακτικές στο περιβάλλον της Ιαπωνίας, της Κίνας, και της Κορέας, και στο περιβάλλον αυτό απέδειξε ότι στα σωστά χέρια ήταν το υπέρτατο όπλο για Hand to Hand combat.

Σήμερα αποτελούν ένα έργο τέχνης που κάνουν περήφανο ένα ολόκληρο έθνος.



Cool Cool Cool


Έχει επεξεργασθεί από τον/την Mr Ayu-Mania στις Τετ Μάρ 14, 2007 4:35 pm, 1 φορά

_________________
Ayumi will be my wife and Namie will be my mistress
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
kenji
Δημοσιεύθηκε: Κυρ Φεβ 25, 2007 4:24 pm
Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος
:: ANiME.eNGiNe :: :: ANiME.eNGiNe ::

Συμμετέχει από: 30 Σεπ 04 Δημοσιεύσεις: 911 Τόπος: Θεσ/νικη / Πάτρα Τώρα Βλέπω: Ton kafe pano sto grafeio
Ακόμα ένα πολύ ωραίο άρθρο(hinto-hinto Razz)

Είχα δει ένα docimader της national geographic για τους ζωντανούς θησαυρούς της Ιαπωνίας, και είχε μέσα και ένα sword maker. Αλλά δε έλεγε τόσες λεπτομέρεις. Πολύ ενδιαφέρον τα παραπάνω.
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
PortgasDAce
Δημοσιεύθηκε: Κυρ Φεβ 25, 2007 9:23 pm
Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος
:: ANiME.eNGiNe :: :: ANiME.eNGiNe ::

Συμμετέχει από: 21 Απρ 06 Δημοσιεύσεις: 967 Τόπος: Podos Τώρα Βλέπω: One piece(monimo auto)
Tromero 8ema bravo...Kai polu analutiko ki endiaferon...Paw amesws na ta kanw praktiki Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy

_________________


I will make Whitebeard....the King
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
Blademaster_X
Δημοσιεύθηκε: Τρι Φεβ 27, 2007 12:18 pm
Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος
::Moderator::
Official AP GFX Artist
::Moderator::<br>Official AP GFX Artist

Συμμετέχει από: 30 Απρ 04 Δημοσιεύσεις: 1933 Τόπος: Athens - city of no refund
Διαβαζωντας αυτο εμαθα πραματα που μεχρι στιγμης δεν ηξερα Surprised Πιο πολυ στο θεμα της θηκης και στις ονομασιες

Πραγματικα πολυ ωραιο αρθρο! Kudos and respect to Mr.Ayu-Mania

_________________
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
Mr Ayu-Mania
Δημοσιεύθηκε: Τετ Φεβ 28, 2007 2:12 pm
Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος
:: PoSSeSeD :: :: PoSSeSeD ::

Συμμετέχει από: 18 Ιαν 07 Δημοσιεύσεις: 258 Τόπος: Θεσσαλονίκη Τώρα Βλέπω: Death Note, FMA, Yakitate Japan
Να επισημανω οτι κυκλοφορησε απο τη σειρα "Μονογραφιες απο την Στρατιωτικη Ιστορια" ενα τευχος αφιερωμενο στους Samurai. Ειναι αρκετα καλο και δεδομενο οτι σπανια βγαινουν τετοιες εκδοσεις στα ελληνικα πρεπει να το παρετε οσοι ενδιαφερεστε γιαυτα τα πραγματα. Εχει αρκετα photos και σε γενικο βαθμο ειναι καλογραμενο. Μονο στα σπαθια εχει καποιες ανακριβιες στις λεπτομερειες, οποτε γιαυτα να προτιμησετε το αρθρο μου Razz Razz

Κυκλοφορει στα περιπτερα, ειδικα σαυτα που ειναι τιγκα στα στρατιωτικα περιοδικα. Laughing

_________________
Ayumi will be my wife and Namie will be my mistress
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Peris
Δημοσιεύθηκε: Σαβ Νοέ 17, 2007 7:32 pm
Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος
:: oBSeRVeR :: :: oBSeRVeR ::

Συμμετέχει από: 18 Σεπ 07 Δημοσιεύσεις: 79 Τόπος: Αθήνα Τώρα Βλέπω: One Piece,Naruto
Πού θα μπορούσα να αγοράσω ενα Sakabato;Και επίσης για ποιό λόγο εφόσον τα ιαπωνικά σπαθιά κόβουν σαν ξυράφι το Sakabato δεν μπορεί να σκοτώσει? Λένε οτι χρησιμεύει μονάχα για άμυνα αλλά δεν είμαι απόλυτα σίγουρος
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος MSN Messenger
ΦΥΓΕ114
Δημοσιεύθηκε: Κυρ Νοέ 18, 2007 11:09 am
Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος
:: oBSeRVeR :: :: oBSeRVeR ::

Συμμετέχει από: 15 Νοέ 07 Δημοσιεύσεις: 67
Φιλε χαραμηζεσε εσυ, αντι να ανοιγεις τοπικς γραψε κανα βιβλιο Cool
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Girishajin
Δημοσιεύθηκε: Κυρ Νοέ 18, 2007 12:55 pm
Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος
:: ANiME.CRaZy :: :: ANiME.CRaZy ::

Συμμετέχει από: 04 Νοέ 07 Δημοσιεύσεις: 599 Τόπος: Κάπου δυτικά στο λεκανοπέδιο Αττικής... Τώρα Βλέπω: Μπόλικο JDrama, Cult Ιαπωνικές ταινίες...και διάφορα άνιμε....
Peris έγραψε:
Πού θα μπορούσα να αγοράσω ενα Sakabato;Και επίσης για ποιό λόγο εφόσον τα ιαπωνικά σπαθιά κόβουν σαν ξυράφι το Sakabato δεν μπορεί να σκοτώσει? Λένε οτι χρησιμεύει μονάχα για άμυνα αλλά δεν είμαι απόλυτα σίγουρος


Πρώτα απ'όλα, πρέπει να ξέρεις ότι το sakabato δεν έχει χρησιμοποιηθεί ποτέ ιστορικά σε μάχη, άρα αποτελεί ένα φανταστικό σπαθί. Πολύ απλά, η κόψη της λεπίδας του βρίσκεται στην ανάποδη μεριά απο αυτήν που την κρατάς. Με λίγα λόγια είναι ανεστραμένο. Τώρα το να αποκτήσεις ένα αυθεντικό Ιαπωνικό σπαθί είναι όνειρο θερινής νυχτός, εκτός αν είσαι χρόνια δάσκαλος του Iaido ή πλούσιος συλλέκτης. Ακόμα και τα σπαθιά-απομιμήσεις που φέρνουν σε διάφορα μαγαζιά όπλων στην Ελλάδα είναι κυρίως κατασκευασμένα στην Ισπανία και η ποιότητα τους διαφέρει μακράν των αντίστοιχων Ιαπωνικών. (ακόμα και αν εξωτερικά μοιάζουν τέλεια). Ρίξε μια ματιά σε αυτές τις σελίδες αν ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ενδιαφέρεσαι να αγοράσεις ένα αυθεντικό Ιαπωνικό ξίφος. http://www.jidai.jp/yks001.asp , http://www.e-sword.jp/ Αλλιώς...και οι απομιμήσεις καλές είναι. Εγώ προσωπικά έχω ένα Iaitou, Kodachi και Wakizashi, και τα τρία σε απομιμήσεις, φυσικά...

_________________


ひぐらしのく頃に...
日本が大好きから...
http://girishakara-nihonmade.blogspot.com/

Ένα Blog για την Ιαπωνική κουλτούρα...^^
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Peris
Δημοσιεύθηκε: Τρι Νοέ 20, 2007 7:57 pm
Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος
:: oBSeRVeR :: :: oBSeRVeR ::

Συμμετέχει από: 18 Σεπ 07 Δημοσιεύσεις: 79 Τόπος: Αθήνα Τώρα Βλέπω: One Piece,Naruto
Δηλαδη ανεξαρτητα απο το αν υπηρχε στην Ιαπωνικη ιστορια ι οχι σε τι εμποδιζει το Sakabato να σκοτωσει το οτι η λεπιδα του ειναι απο την αντιστροφη μερια? μηπως αργει στην κινηση? η μηπως δεν ειναι αρκετα κοφτερη?
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος MSN Messenger
Peris
Δημοσιεύθηκε: Τρι Νοέ 20, 2007 8:01 pm
Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος
:: oBSeRVeR :: :: oBSeRVeR ::

Συμμετέχει από: 18 Σεπ 07 Δημοσιεύσεις: 79 Τόπος: Αθήνα Τώρα Βλέπω: One Piece,Naruto
Για να το διευκρινησω σε μια κανονικη μαχη αν πολεμησει καποιος με Sakabato εχει περισσοτερεσ πιθανοτητες να χασει? εχω δει σε αρθρα στο ιντερνετ οτι το Sakabato ειναι πολυ πιο αποτελεσματικο απο ενα κανονικο Katana αλλα δεν ειμαι σιγουρος
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος MSN Messenger
izo
Δημοσιεύθηκε: Τρι Νοέ 20, 2007 11:16 pm
Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος
:: ANiME.eNGiNe :: :: ANiME.eNGiNe ::

Συμμετέχει από: 14 Οκτ 07 Δημοσιεύσεις: 900 Τόπος: Αμφισα
Peris έγραψε:
Για να το διευκρινησω σε μια κανονικη μαχη αν πολεμησει καποιος με Sakabato εχει περισσοτερεσ πιθανοτητες να χασει? εχω δει σε αρθρα στο ιντερνετ οτι το Sakabato ειναι πολυ πιο αποτελεσματικο απο ενα κανονικο Katana αλλα δεν ειμαι σιγουρος.Δηλαδη ανεξαρτητα απο το αν υπηρχε στην Ιαπωνικη ιστορια ι οχι σε τι εμποδιζει το Sakabato να σκοτωσει το οτι η λεπιδα του ειναι απο την αντιστροφη μερια? μηπως αργει στην κινηση? η μηπως δεν ειναι αρκετα κοφτερη?

Peris σημασια δεν εχει η λεπιδα, η κοψη, το ιδιο το οπλο...Πρεπει να αντιμετωπιζεις το οπλο σαν προεκταση του σωματος σου ,ή μαλλον του εαυτου σου.Αν το κανεις αυτο τοτε θα καταλαβεις πως ο σωστος μαχητης οταν ξιφουλκει κρατα στα χερια την ψυχη του οπως ελεγε και ο O'Sensei και αυτος ο μαχητης με την τεχνικη του μπορει να σε κερδισει ειτε με κατανα ειτε με Sakabato ειτε με bokken ειτε με κουταλι ειτε με τα ιδια του τα χερια... Surprised

_________________


Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα MSN Messenger
turin7
Δημοσιεύθηκε: Κυρ Νοέ 25, 2007 6:36 am
Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος
:: HooKeD.SeRiouSLy :: :: HooKeD.SeRiouSLy ::

Συμμετέχει από: 30 Οκτ 07 Δημοσιεύσεις: 179 Τόπος: Aθηνα
Tha thela na matho aytin tin texni.*sighs* Crying or Very sad

_________________

Do you believe in the fate of Norns?
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
Puppetmaster
Δημοσιεύθηκε: Τρι Νοέ 27, 2007 6:41 pm
Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος
:: ANiME.CoLLeCToR :: :: ANiME.CoLLeCToR ::

Συμμετέχει από: 02 Αύγ 07 Δημοσιεύσεις: 612 Τόπος: Thesaloniki Τώρα Βλέπω: Τα ραδύκια ανάποδα!!!
Πραγματικά συγκινήθηκα! Τα ιαπωνικά σπαθιά πραγματικά είναι ένα έργο τέχνης!
Επίσης να πώ πως θέλω πολύ να πάρω ένα.
Τέλος να πω πως θέλω να μάθω να χειρίζομαι ένα.

_________________
Fear nothing but fear.
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
izo
Δημοσιεύθηκε: Πεμ Δεκ 27, 2007 9:12 pm
Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος
:: ANiME.eNGiNe :: :: ANiME.eNGiNe ::

Συμμετέχει από: 14 Οκτ 07 Δημοσιεύσεις: 900 Τόπος: Αμφισα
Ενα ειδος ξιφους παντως που ειναι πολυ γνωστο μεσα απο τα ανιμε αλλα οχι τοσο διαδεδομενο γενικοτερα ειναι το Shikomizue (仕込み杖) που ειναι ουσιαστικα το πολυ γνωστο ιαπωνικο σπαθι συγκεκαλυμμενο ως ζαχαροκαλαμο η μπαστουνι.





Χρησιμοποιουνταν απο κυβερνητικους αξιωματουχους στην Ιαπωνια αλλα κυριως υπηρξε μεγαλη χρηση του την περιοδο Meiji κατα την οποια η κατοχη των σπαθιων απαγορευτηκε... Αυτος ο τυπος ρυθμισης της δομης του ξιφους πιο συχνα χρησιμοποιηθηκε απο τους samurai οποιοι διαφωνησαν ανοιχτα με την απαγορευση να μεταφερουν ξιφη, αλλα ηξεραν οτι ανοιχτη παραβιαση του δικαιου συχνα οδηγησε σε φυλακιση και το θανατο.
Το ονομα Shikomi-zue ειναι στην πραγματικοτητα το ονομα ενος τυπου αναρτησης, το ξιφος λεπιδα ηταν τοποθετημενο σε με ενα τετοιο τυπο στερεωσης ωστε να μοιαζει με ζαχαροκαλαμο ή μπαστουνι (tsue),για να αποκρυψει το γεγονος οτι ηταν ενα σπαθι...





Eνας απο τους διασημοτερους "χειριστες" αυτου του οπλου ηταν ο Zatoichi, ο θρυλικος τυφλος σαμουραι της ιαπωνικης κουλτουρας...



Eδω σε σκηνη απο την ομωνημη ταινια με τον Takeshi "Beat" Kitano...

_________________


Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα MSN Messenger
mitsakos
Δημοσιεύθηκε: Κυρ Ιαν 06, 2008 8:42 am
Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος
:: oBSeRVeR :: :: oBSeRVeR ::

Συμμετέχει από: 04 Ιαν 08 Δημοσιεύσεις: 68 Τόπος: Περαμα
πολυ ωραιο κειμενο
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος MSN Messenger

Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:  

Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας
Σελίδα 1 από 2
Μετάβαση στη σελίδα 1, 2  Επόμενη

Μετάβαση στη:  



Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης