Το ξέρατε ότι gekido σημαίνει οργή;


Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας

Σελίδα 1 από 1
 AnimePlanet Forums Αρχική σελίδα    Culture & Life Style    Το σούμο θύμα της ιαπωνικής νεωτερικότητας
Girishajin
Δημοσιεύθηκε: Παρ Νοέ 23, 2007 12:30 pm
Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος
:: ANiME.CRaZy :: :: ANiME.CRaZy ::

Συμμετέχει από: 04 Νοέ 07 Δημοσιεύσεις: 599 Τόπος: Κάπου δυτικά στο λεκανοπέδιο Αττικής... Τώρα Βλέπω: Μπόλικο JDrama, Cult Ιαπωνικές ταινίες...και διάφορα άνιμε....
Τα προβλήματα που πλήττουν το αρχαίο ιαπωνικό άθλημα του σούμο φαίνονται τυχαία και άσχετα μεταξύ τους. Ενας αρχιπαλαιστής διαγράφηκε από την ένωση σούμο και μπορεί να του απαγγελθούν κατηγορίες επειδή σκότωσε στο ξύλο έναν 17χρονο μαθητευόμενο.

Ενας από τους δύο μεγάλους πρωταθλητές, ο Μογγόλος Ασασόρου, είναι τιμωρημένος επειδή δήλωσε τραυματισμό και μετά γύρισε στην πατρίδα του τη Μογγολία και άρχισε να παίζει ποδόσφαιρο. Επίσης κατηγορείται ότι στήνει τους αγώνες του με τους άλλους παλαιστές, μεταξύ αυτών και με τον άλλο μεγάλο πρωταθλητή, που επίσης είναι Μογγόλος.

Μόνιμη διαμάχη

Εκεί που τα πράγματα έμοιαζαν ότι δεν μπορούν να γίνουν χειρότερα, μία γυναίκα προσπάθησε να σκαρφαλώσει στο υπερυψωμένο ριγκ του σούμο, που θεωρείται απαγορευμένο για τις γυναίκες. Στην παράδοση του σούμο, οι γυναίκες θεωρούνται ακάθαρτες και δύο γιγάντιοι παλαιστές του σούμο όρμησαν να τη σταματήσουν. Ολα αυτά τα προβλήματα έχουν τις ρίζες τους στη μόνιμη ιαπωνική διαμάχη ανάμεσα στην παράδοση και τη νεωτερικότητα. Πρέπει το σούμο, όλο και λιγότερο δημοφιλές μεταξύ της νεολαίας, να αλλάξει ή να μείνει το ίδιο;

Στην πραγματικότητα, το σούμο έχει υποστεί μεταβολές σε όλη τη διάρκεια της ιστορίας του, οπότε η απάντηση στο ποιες είναι οι πραγματικές παραδόσεις του δεν είναι και τόσο ξεκάθαρη.

H παρενόχληση και η βίαιη τιμωρία των μαθητευόμενων πάντως περιλαμβάνεται στις καλώς ή κακώς εννοούμενες παραδόσεις. Ο 17χρονος Τακάσι Σαΐτο πέθανε αφού ο αρχιπαλαιστής τον χτύπησε με ένα μπουκάλι μπίρας στο κεφάλι, ενώ οι γηραιότεροι παλαιστές τον χτυπούσαν με μεταλλικά ρόπαλα στην προπόνηση. Ο Σαΐτο είχε προσπαθήσει δύο φορές να το σκάσει από την παλαίστρα, όπου οι αθλητές ζουν νύχτα-μέρα.

«Οταν ήμουν μικρός, ήταν δεδομένο ότι οι δάσκαλοι στο δημοτικό και στο γυμνάσιο θα μας τσάκιζαν στο ξύλο» έγραψε ο σκηνοθέτης Τακέσι Κιτάνο στο εβδομαδιαίο περιοδικό Σουκάν Ποστ. «Οι καιροί έχουν αλλάξει, μόνο ο κόσμος του σούμο επιμένει στο καουαϊγκάρι (σωματική τιμωρία). Τώρα το πληρώνει».

Αλλοδαποί στις παλαίστρες

Τον παλιό καιρό, ψωμομένοι έφηβοι από φτωχές αγροτικές οικογένειες έρχονταν στην πρωτεύουσα και έμπαιναν εσωτερικοί σε μία παλαίστρα. Ακόμα και σήμερα, οι αθλητές του σούμο ζουν δύσκολη ζωή στις παλαίστρες, όπου κάνουν όλες τις δουλειές και υπηρετούν τους παλαιότερους στην ιεραρχία.

Η Ιαπωνία έγινε πλουσιότερη, οι αγροτικές περιοχές δεν έχουν πια νεολαία, ενώ όλο και λιγότεροι έφηβοι θέλουν να ζήσουν τόσο αυστηρή ζωή. Πέρυσι, στις παλαίστρες μπήκαν μόνο 84 νέοι Γιαπωνέζοι, οι μισοί απ ό,τι πριν δέκα χρόνια. Για να ισοφαρίσει τις απώλειες, η ομοσπονδία σούμο έδωσε το πράσινο φως στους ξένους, αν και επέτρεψε μόνο έναν ανά παλαίστρα. Παρόλο που από τους 723 παλαιστές του σούμο, μόνο 61 είναι ξένοι, έχουν σαρώσει την κορυφή. Δεν υπάρχει Ιάπωνας που να προετοιμάζεται να γίνει μεγάλος πρωταθλητής, όπως οι δύο Μογγόλοι.

Ειδικά ο μεγάλος πρωταθλητής Ασασόρου είναι κόκκινο πανί για τους οπαδούς της παράδοσης. Αν και εξαιρετικός παλαιστής, δίνει την εντύπωση ότι αντιμετωπίζει την Ιαπωνία ως τόπο δουλειάς, ενώ η καρδιά του χτυπά στη Μογγολία. Κατά καιρούς επιδεικνύει μέσα στο ρινγκ συμπεριφορές (π.χ. οργή) που οι επικριτές του θεωρούν ότι δεν ταιριάζουν με την «αξιοπρέπεια» ενός μεγάλου πρωταθλητή. Πρόκειται για μία ασαφή αρετή που μερικές φορές απλώς σημαίνει ότι δεν είναι αρκετά Γιαπωνέζος. Και εκτός όλων αυτών, προσποιήθηκε και τον τραυματία. «Αν ήταν Ιάπωνας μεγάλος πρωταθλητής, τώρα θα είχε υποβάλει την παραίτησή του» είπε ο Κουνιχίριο Σουγκιγιάμα, εκφωνητής αγώνων σούμο στην κρατική τηλεόραση εδώ και τέσσερις δεκαετίες.

Ο Σουγκιγιάμα υποστηρίζει ότι το σούμο είναι λιγότερο άθλημα και περισσότερο πολιτιστική κληρονομιά που πρέπει να προστατευτεί από «πεινασμένους» ξένους που προέρχονται από χώρες με χαμηλό βιοτικό επίπεδο.

Παράδοση και Κληρονομιά

Το σούμο λέγεται ότι είναι τόσο παλιό όσο και η Ιαπωνία. Ομως, το επαγγελματικό άθλημα, όπως το αναγνωρίζουμε σήμερα, δεν έχει παράδοση μεγαλύτερη των τριών αιώνων. Επίσης, τα πρωταθλήματα, ο θεσμός του μεγάλου πρωταθλητή ως ενσάρκωση του ιδεώδους του σούμο και άλλα κεντρικά στοιχεία του σημερινού σούμο καθιερώθηκαν στα τέλη του 19ου αιώνα - ακριβώς την εποχή που ένα νέο άθλημα, το μπέιζμπολ, εισέβαλε στην Ιαπωνία.

Το 1930, οι αρχές επιχείρησαν να τονίσουν τη σχέση του σούμο με τη σιντοϊστική θρησκεία, ξαναχτίζοντας τη στέγη πάνω από το μεγαλύτερο ρινγκ του σούμο σε σχήμα στέγης σιντοϊστικού ναού. Το 1950 εισήχθη η έννοια της «αξιοπρέπειας» των μεγάλων πρωταθλητών. «Το σούμο τρέφει μια συγκεκριμένη εικόνα της Ιαπωνίας, την εικόνα μιας χώρας όπου ζουν οι παραδόσεις 1.000, 1.500 ή 2.000 χρόνων» λέει ο Αμερικανός ειδικός στο σούμο Λι Τόμσον.

«Γι' αυτό, η έκκληση προς την παράδοση επικρατεί αντί πολλών άλλων πραγμάτων. Αν αρνηθείς την παράδοση ή αν πεις ότι δεν είναι σημαντική, το όλο πράγμα καταρρέει».

Απο την Καθημερινή.

_________________


ひぐらしのく頃に...
日本が大好きから...
http://girishakara-nihonmade.blogspot.com/

Ένα Blog για την Ιαπωνική κουλτούρα...^^
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
izo
Δημοσιεύθηκε: Παρ Νοέ 23, 2007 12:59 pm
Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος
:: ANiME.eNGiNe :: :: ANiME.eNGiNe ::

Συμμετέχει από: 14 Οκτ 07 Δημοσιεύσεις: 900 Τόπος: Αμφισα
Καταπληκτικη δουλεια girishajin.Very Happy Πολυ ωραιο θεμα με πολυ πιο σοβαρο υποβαθρο σχετικα με την κριση της παραδοσης στην χωρα του ανατελλοντος ηλιου.
Οπως λες"Η Ιαπωνία έγινε πλουσιότερη, οι αγροτικές περιοχές δεν έχουν πια νεολαία, ενώ όλο και λιγότεροι έφηβοι θέλουν να ζήσουν τόσο αυστηρή ζωή".αυτο πραγματικα ειναι ενα προβλημα οχι μονο για το σουμο αλλα για καθε τι παραδοσιακο και οχι μονο στην ιαπωνια αλλα παντου...
Κριμα γιατι προσωπικα η παραδοση της Ιαπωνιας σε μενα εχει αποτυπωθει μεσα απο δυο εικονες,η μια απο αυτες ειναι ενας σουμο να ριχνει αλατι πριν τον αγωνα...



Έχει επεξεργασθεί από τον/την izo στις Παρ Νοέ 23, 2007 1:03 pm, 2 φορές συνολικά

_________________


Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα MSN Messenger
Monkey D Luffy
Δημοσιεύθηκε: Παρ Νοέ 23, 2007 12:59 pm
Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος
VIP .::. Podcaster
Mugiwara Kaizoku

Συμμετέχει από: 27 Ιούλ 07 Δημοσιεύσεις: 1745 Τόπος: Πισω στην Ελλαδα....I wanna go to Tokyo agaiiiiiin!!! Τώρα Βλέπω: το site του topatzi!
Πολλη ωραια παρουσιαση του sumo.Μπραβο.Καλα απρχιπαλαιστης σκοτωσε τον μαθητη του.Δεν παμε καλα.

_________________
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email MSN Messenger
Girishajin
Δημοσιεύθηκε: Παρ Νοέ 23, 2007 1:38 pm
Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος
:: ANiME.CRaZy :: :: ANiME.CRaZy ::

Συμμετέχει από: 04 Νοέ 07 Δημοσιεύσεις: 599 Τόπος: Κάπου δυτικά στο λεκανοπέδιο Αττικής... Τώρα Βλέπω: Μπόλικο JDrama, Cult Ιαπωνικές ταινίες...και διάφορα άνιμε....
izo έγραψε:
αυτο πραγματικα ειναι ενα προβλημα οχι μονο για το σουμο αλλα για καθε τι παραδοσιακο και οχι μονο στην ιαπωνια αλλα παντου...
Κριμα γιατι προσωπικα η παραδοση της Ιαπωνιας σε μενα εχει αποτυπωθει μεσα απο δυο εικονες,η μια απο αυτες ειναι ενας σουμο να ριχνει αλατι πριν τον αγωνα...


Έτσι είναι φίλε Izo. Φαίνεται ότι οι παραδόσεις χάνονται ακόμα και σε μια χώρα όπου στηρίζει όλη της την κουλτούρα στην παράδοση. Ακόμα και τα anime οπού εμείς τα θεωρούμε σύγχρονη μορφή τέχνης προέρχονται απο τα manga που με την σειρά τους προέρχονται απο τα Ukiyo-e, παραδοσιακές ξυλογραφίες των προηγούμενων αιώνων.

Οι Ιάπωνες δεν πρέπει να ξεχνάνε ότι η ίδια τους η ύπαρξη στηρίζεται στο παρελθόν τους και μόνο. Εξάλλου, η Ιαπωνία έχει την φήμη ότι συνδυάζει αρμονικά την παράδοση με τον μοντερνισμό. Τελετές Matsuri, Πολεμικές και μη τέχνες, Σούμο, Ikebana και Origami, Γκεϊσες, Κιμονό, απομονωμένα χωριά σε απρόσιτα βουνά, ιερά του Σιντοϊσμού και ναοί του Βουδισμού, Κήποι γαλήνης και παγόδες, η Νάρα και το Κιότο σε απόλυτη αρμονία με υπερσύγχρονες γιγαντοοθόνες, cosplay, manga και anime, videogames, shinkansen, φουτουριστικούς ουρανοξύστες, gothic και lolita fashion, τεράστια πολυκαταστήματα, Tokyo και Osaka. Όλα κάτω απο την σκιά του βουνού Fuji-san. Αυτή είναι η Ιαπωνία: ο συνδυασμός της πολυετούς παράδοσης με τον ακραίο μοντερνισμό.

Χωρίς ένα απο τα δύο, δεν θα υπάρχει Ιαπωνία.

_________________


ひぐらしのく頃に...
日本が大好きから...
http://girishakara-nihonmade.blogspot.com/

Ένα Blog για την Ιαπωνική κουλτούρα...^^
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Puppetmaster
Δημοσιεύθηκε: Τρι Νοέ 27, 2007 6:49 pm
Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος
:: ANiME.CoLLeCToR :: :: ANiME.CoLLeCToR ::

Συμμετέχει από: 02 Αύγ 07 Δημοσιεύσεις: 612 Τόπος: Thesaloniki Τώρα Βλέπω: Τα ραδύκια ανάποδα!!!
Ναι αλλά μπορούμε να χαρακτηρίσουμε τους σημερινούς Ιάπωνες φίλους του παραδοσιακού. Νόμιζα ότι χωρίζονται σε δύο κατηγορίες τους μοντέρνους και τους παλιομοδήτες αν και έχω την εντύπωση ότι οι τελευταίοι αρχίζουν να εκλείπουν.'
Γενικά η Ιαπωνία μου αρέσει πιά κυρίως για το παρελθόν της, όχι για το πώς έγινε σήμερα. Μπορεί να κάνω και λάθος βέβαια αλλά τι ναγίνει?

_________________
Fear nothing but fear.
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email

Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:  

Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας
Σελίδα 1 από 1

Μετάβαση στη:  



Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης