Μια πιθανη απαντηση θα ειναι για να λενε μετα πως ειναι developers
_________________ "Whoever fights monsters should see to it that in the process he does not become a monster.
And when you stare into the abyss the abyss stares back at you"
Τώρα που μαθαίνω προγραμματισμό, πάντως, προσωπικά πιστεύω πως 1000 δολλάρια είναι απειροελάχιστα για δημιουργία παιχνιδιού, έστω και με το RPG Maker...
Πίστεψέ με, εάν δοκιμάσεις να δημιουργήσεις κάτι, αρχίζεις να το βλέπεις με άλλο μάτι. Εδώ εγώ σε μιάμιση ώρα γράφω ένα μικρό προγραμματάκι που κάνει τα πιο απλά πράγματα ως εκμάθηση, και το αποκαλώ "το αριστούργημά μου"... Εάν δουλέψεις για να φτιάξεις το οτιδήποτε, μετά θα σου φαίνεται αριστούργημα, και δίκαια κι όλας, ακόμη κι αν αντικειμενικά είναι μια βλακεία και μισή!
Όπως και να έχει, μαζεύτηκαν 1500+ δολλάρια, που σημαίνει πως κάποια ζήτηση την έχει. Ελάχιστη, αλλά όπως φαίνεται αρκετή για τους δημιουργούς.
Οπότε απλά λέω, καλό για αυτούς.
_________________ "Ο εχθρός που νικάς παραμένει εχθρός σου. Ο εχθρός που πείθεις γίνεται φίλος σου." Όταν οι αετοί πετούν ψηλά, η κοτσυλιά πονάει!
Έως τώρα ο παραδοσιακός τρόπος δημιουργίας ενός indie game ήταν ο εξής: φτιάχνεις το παιχνίδι και το πουλάς. Κι άμα γουστάρουν οι fans δίνουν και donations. H όλη μόδα με το Kickstarter τα τελευταία χρόνια για να παίρνουν εξτρά λεφτά για βλακείες το βρίσκω μεγάλη κοροϊδία. Αλλά καλοί βλάκες είναι κι αυτοί που δίνουν τα λεφτά τους. Κατά τ' άλλα είναι "ανεξάρτητοι" δημιουργοί μην χέσω. Ας μην μιλήσω για τα freeware που σε ποιότητα είναι κλάσεις ανώτερα από τις περισσότερες φτηνιάρικες σαχλαμάρες στο Kickstarter. Πάρτε για παράδειγμα το Guardian Princess:
http://www.animeplanet.gr/forum/viewtopic.php?p=152238&sid=c5e1c8934b90a1f284b924e392084718
Φοβερή fighting με γραφικά κι animation επιπέδου Guilty Gear X από άτομο που έχει δουλέψει σε figthings της Capcom και με επαγγελματίες voice actors ΔΩΡΕΑΝ.
Εξτρα λεφτα? Μα αφου τα περισσοτερα projects στο kickstarter γινονται απο ατομα που δουλευουν πανω σε αυτα στον ελευθερο τους χρονο. Στον χρονο που οι συναδελφοι τους απο την day job καθονται,πινουν καφε,κοιμουνται,ξεκουραζονται, αυτοι δουλευουν διπλα βαρδια. Για αυτο και ζητανε και χρηματα, να τα εχουν και σαν εξτρα κινητρο αλλα και να καλουνε ετσι και αλλα ατομα στην ομαδα τους. Αλλος λογος μπορει να ειναι και δικαιωματα για χρηση μηχανων γραφικων κτλ. Ειναι πολλα πολλα τα εξοδα μιας παραγωγης, δεν απαιτουνε ολες το budget των music clips απο τα πλοκαμια του καρχαρια.
Και στην τελικη δεν απαιτουνε αλλα λενε τι εχουν φτιαξει μεχρι στιγμης, ποιος ειναι ο στοχος τους, τι χρειαζονται, που ακριβως θα παει η χρηματοδοτηση. Απο εκει και περα διαλεγεις αμα θα τους βοηθησεις ή οχι. Δε μπορει ολοι οσοι χρηματοδοτουνουν indie παραγωγες games/comics/films να ειναι τοσο κοροιδα ολοι
Δηλαδη τωρα αμα εβγαινε ενα team και σου ζηταγε 10$ για να βγαλει ενα mmorpg hentai zombie survival game θα ελεγες οχι?
_________________ "Whoever fights monsters should see to it that in the process he does not become a monster.
And when you stare into the abyss the abyss stares back at you"
Οι παραπάνω 344 γραμμές κώδικα, το μόνο που κάνουν είναι να εμφανίζουν ένα ανθρωπάκι στην οθόνη που περπατά δεξιά και αριστερά με το a και το d. Χωρις collisions, χωρίς ήχους ή μουσική, χωρίς jump, χωρίς μενού, χωρίς απολύτως τίποτε παραπάνω. Μου πήρε γύρω στη μιάμιση ώρα να τις γράψω, και άλλη μισή ώρα για να σχεδιάσω το sprite του χαρακτήρα και το background.
Αν αυτό το απλούστατο πράγμα χρειάζεται τόση δουλειά, σκέψου πόση δουλειά χρειάζεται ένα ολοκληρωμένο παιχνίδι, και πες μου εάν, όσο άσχημο κι αν φαίνεται από έναν εξωτερικό παρατηρητή, δεν αξίζει τουλάχιστον μια ευκαιρία να ανταμειφθεί χρηματικά ο δημιουργός του, και μάλιστα από gamers που δίνουν εθελοντικά όσα χρήματα εκείνοι νομίζουν πως αξίζει για να το δουν κάποτε ολοκληρωμένο.
Και μη νομίζεις πως τα πράγματα είναι πολύ πιο εύκολα με τον RPG Maker. Τον έχω χρησιμοποιήσει, ξέρω πως απλοποιεί κάποια πράγματα, αλλά η ουσιαστική δουλειά που καλείται να κάνει κάποιος είναι η ίδια, ειδικά αν θέλει να ξεφύγει από τους περιορισμούς του εν λόγω προγράμματος. Και ας μην αρχίσουμε καν να μιλάμε για το πόσο κοστίζουν οι άδειες και τα δικαιώματα που ανέφερε παραπάνω ο Kabez...
Για αυτό, απλώς χαίρομαι που τα παληκάρια κατάφεραν να μαζέψουν τα χρήματα που χρειάζονται για να κάνουν το παιχνίδι τους, ακόμη κι αν προσωπικά δεν μου κάνει κλικ. Ελπίζω να έχω την τύχη τους όταν με το καλό έρθει η ώρα να δω μια δημιουργία μου είτε στο Kickstarter, είτε στο Steam Greenlight, είτε σε οτιδήποτε αντίστοιχο.
_________________ "Ο εχθρός που νικάς παραμένει εχθρός σου. Ο εχθρός που πείθεις γίνεται φίλος σου." Όταν οι αετοί πετούν ψηλά, η κοτσυλιά πονάει!
To pio pithano pandos einai an xrisimopiisan rpg maker na min xriastike na grapsoun kai polla an den piraksan kati. O protagonistis pandos mou fenete oti prospathi apira na fani cool "be it a regular person, cop, or whoever". Mou thimise afton
simera pandos epeksa to The witch's house pou einai me to rpg maker kai me kateplikse.
Οι παραπάνω 344 γραμμές κώδικα, το μόνο που κάνουν είναι να εμφανίζουν ένα ανθρωπάκι στην οθόνη που περπατά δεξιά και αριστερά με το a και το d. Χωρις collisions, χωρίς ήχους ή μουσική, χωρίς jump, χωρίς μενού, χωρίς απολύτως τίποτε παραπάνω. Μου πήρε γύρω στη μιάμιση ώρα να τις γράψω, και άλλη μισή ώρα για να σχεδιάσω το sprite του χαρακτήρα και το background.
Αν αυτό το απλούστατο πράγμα χρειάζεται τόση δουλειά, σκέψου πόση δουλειά χρειάζεται ένα ολοκληρωμένο παιχνίδι, και πες μου εάν, όσο άσχημο κι αν φαίνεται από έναν εξωτερικό παρατηρητή, δεν αξίζει τουλάχιστον μια ευκαιρία να ανταμειφθεί χρηματικά ο δημιουργός του, και μάλιστα από gamers που δίνουν εθελοντικά όσα χρήματα εκείνοι νομίζουν πως αξίζει για να το δουν κάποτε ολοκληρωμένο.
Και μη νομίζεις πως τα πράγματα είναι πολύ πιο εύκολα με τον RPG Maker. Τον έχω χρησιμοποιήσει, ξέρω πως απλοποιεί κάποια πράγματα, αλλά η ουσιαστική δουλειά που καλείται να κάνει κάποιος είναι η ίδια, ειδικά αν θέλει να ξεφύγει από τους περιορισμούς του εν λόγω προγράμματος. Και ας μην αρχίσουμε καν να μιλάμε για το πόσο κοστίζουν οι άδειες και τα δικαιώματα που ανέφερε παραπάνω ο Kabez...
Για αυτό, απλώς χαίρομαι που τα παληκάρια κατάφεραν να μαζέψουν τα χρήματα που χρειάζονται για να κάνουν το παιχνίδι τους, ακόμη κι αν προσωπικά δεν μου κάνει κλικ. Ελπίζω να έχω την τύχη τους όταν με το καλό έρθει η ώρα να δω μια δημιουργία μου είτε στο Kickstarter, είτε στο Steam Greenlight, είτε σε οτιδήποτε αντίστοιχο.
Kain parata sdl kai xazomeres kai ksekina xna mi xaneis to xrono sou....
Kai einai 344 grames epidi exeis katsei na oriseis me matrix pou vriskete to kathe sprite sto spritesheet den aksizei ton kopo pistepse me
Βασικά με τα Tutorials που ακολουθώ η SDL είναι stepping stone για να προχωρήσω σε OpenGL.
Ούτε εμένα μου αρέσουν τα sprite sheets αλλά τώρα τα έχω ήδη μάθει και αναγκαστικά θα πρέπει να αρκεστώ σε αυτά μέχρι να προχωρήσω αρκετά ώστε να μάθω κάτι καλύτερο.
Μόλις δω τι εστί και OpenGL, πάντως, θέλω οπωσδήποτε να ρίξω μια ματιά σε ΧΝΑ που ανέφερες, καθώς επίσης και σε Flash και Java, έτσι, για να έχω επιλογές.
Θενκς για την πρόταση.
_________________ "Ο εχθρός που νικάς παραμένει εχθρός σου. Ο εχθρός που πείθεις γίνεται φίλος σου." Όταν οι αετοί πετούν ψηλά, η κοτσυλιά πονάει!
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης