::Moderator::
Συμμετέχει από: 26 Απρ 04
Δημοσιεύσεις: 290
Τόπος: salonica |
Με αρχικό προϋπολογισμό πάνω από 250 εκατομμύρια γιουάν (35,5 εκατομμύρια ευρώ περίπου), από την εταιρεία παραγωγής των «Τίγρης και Δράκος» και «Προσοχή: Πόθος», το φιλμ έφτασε να έχει έσοδα 2,4 τρις γιουάν (σχεδόν 340 εκατομμύρια ευρώ), με τα εισιτήρια που κόπηκαν να ξεπερνούν τα 19 εκατομμύρια, ρίχνοντας από την πρώτη θέση του πίνακα με τις πιο εμπορικές ταινίες όλων των εποχών, το «Fast & Furious 7: Μαχητές των δρόμων».
Σε ένα φανταστικό βασίλειο, οι άνθρωποι και τα τέρατα, που κάποτε πολέμησαν μεταξύ τους με τελικούς νικητές τους πρώτους, ζουν τώρα σε σχετική ηρεμία, ξεχωριστά, στους προκαθορισμένους τόπους τους. Η γαλήνη αυτή όμως διαταράσσεται όταν ένα πραξικόπημα στον κόσμο των τεράτων, αναγκάζει την έγκυο βασίλισσα να καταφύγει στον κόσμο των ανθρώπων, μαζί με δύο πιστούς ακόλουθους, τον Ζου Γκάο και την σύζυγό του, Πανγκ Γινγκ. Την ίδια στιγμή στον κόσμο των ανθρώπων, α αρχηγός της Υπηρεσίας Κυνηγών Τεράτων, ανακοινώνει πως προτίθεται να δώσει ένα τεράστιο ποσό για την σύλληψη της βασίλισσας και του αγέννητου κληρονόμου.
Τα κατατρεγμένα τέρατα καταφθάνουν κάποια στιγμή στο χωριό Γιονγκ Νινγκ, όπου Δήμαρχος είναι ένας αδέξιος νεαρός, εν ονόματι Τιανγίν. Μετά από μια μονομαχία στο χωριό, παρουσία του προαναφερθέντα, μεταξύ της νεαρής κυνηγού τεράτων Ζιάο Λαν, των δύο ακολούθων της βασίλισσας και του υψηλόβαθμου κυνηγού Λούο Γκανγκ, ο Τιανγίν καταλήγει με το έμβρυο της βασίλισσας στην κοιλιά του. Λίγο αργότερα, κυνηγημένος και από τις δυο παρατάξεις, αναγκάζεται να δραπετεύσει από το χωριό, με τη βοήθεια της Ζιάο Λαν.
Ο σκηνοθέτης Ραμάν Χούι, ο οποίος υπήρξε επικεφαλής της ομάδας που σχεδίασε το «Σρεκ» και σκηνοθέτης του «Σρεκ ο Τρίτος», χρειάστηκε να ξεπεράσει έναν Γολγοθά για να ολοκληρώσει την συγκεκριμένη ταινία, κυρίως λόγω ενός συγκεκριμένου γεγονότος: λίγο πριν ολοκληρωθούν τα γυρίσματα, ο αρχικός πρωταγωνιστής Κάι Κο, συνελήφθη, μαζί με τον γιο του Τζάκι Τσαν, για κατοχή ναρκωτικών. Οι πάντα συντηρητικές Κινέζικες Αρχές, δεν έδειχναν διατεθειμένες να αφήσουν να προβληθεί ένα φιλμ, του οποίου ο πρωταγωνιστής ήταν υπόδικος, με αποτέλεσμα να αναγκαστεί ο Χούι, να γυρίσει από την αρχή ένα μεγάλο μέρος της ταινίας, με πρωταγωνιστή πλέον τον Τζινγκ Μποράν, γεγονός που φημολογείται πως διπλασίασε τον προϋπολογισμό του. Παρ'όλα αυτά, οι συντελεστές του «Monster Hunt» κατάφεραν, μετά από δύο δεκαετίες περίπου, να φέρουν στην κορυφή του κινέζικου box office μία εγχώρια παραγωγή.
Για να κατορθώσουν όμως το παραπάνω, χρειάστηκε να συμπεριλάβουν στο φιλμ μια πληθώρα χαρακτηριστικών, ώστε να μην αφήσουν κανέναν Κινέζο παραπονεμένο, ανεξαρτήτως ηλικίας και φύλου. Κατ'αυτόν τον τρόπο, η ταινία περιέχει στοιχεία RPG βιντεοπαιχνιδιού, κόμικ, πολεμικών τεχνών, κωμωδίας, μιούζικαλ, ρομάντζου, λίγο δράμα και αρκετή δράση. Επιπλέον, η παρουσίαση των αριστοκρατών ως διεφθαρμένων ατόμων, με «άρρωστα» γούστα και των φτωχών χωρικών ως ηρώων, σαφώς και αποτελεί προσπάθεια για «καλόπιασμα» των κινέζικων αρχών ενώ συμβαδίζει και με την γενικότερη κοινωνικοπολιτική αντίληψης της χώρας. Τέλος, και η στελέχωση των ηθοποιών κινείται σε ανάλογο μοτίβο, με την πλειονότητα των πρωταγωνιστών να είναι εξαιρετικά δημοφιλείς στη χώρα, προεξαρχόντως των Έρικ Τσανγκ ως Ζου Γκάο και Σάντρα Νγκ ως Πανγκ Γινγκ. Επίσης, η Μπάι Μπαιχέ ως Ζιάο Λαν αντιπροσωπεύει το παγκοσμίως δημοφιλές πλέον πρότυπο της σέξι γυναίκας, η οποία είναι παράλληλα και ικανή πολεμίστρια (βλεπε Λάρα Κροφτ) και ο Τζινγκ Μοράν, ως Τιανγίν, το αρχέτυπο του αδύναμου που μεταμορφώνεται σε πανίσχυρο, όταν δυσκολεύουν τα πράγματα.
Εκεί όμως που πραγματικά ξεχωρίζει το «Monster Hunt» είναι στον σχεδιασμό των τεράτων,τα οποία είναι πραγματικά εμπνευσμένα, με εξαίρεση ίσως του κεντρικού, το οποίο θυμίζει ραπάνι(!), γεγονός μάλιστα που διακωμωδείται κατά την διάρκεια του φιλμ. Ανάλογης ποιότητας είναι και το animation, με την κίνηση των τεράτων να δείχνει εκπληκτική ενώ με τη βοήθεια ειδικών εφέ, οι πολυάριθμες μάχες δείχνουν άκρως εντυπωσιακές.
Πέραν όμως του τεχνικού σκέλους, η παραγωγή στερείται περιεχομένου, μιας και θα ήταν εξαιρετικά δύσκολο να παρουσιάσει κάποιος με αρτιότητα, όλα τα στοιχεία που περιγράψαμε παραπάνω. Επιπλέον, οι χαρακτήρες, από καλλιτεχνικής άποψης αγγίζουν τα όρια του αδιάφορου, μιας και δεν υπάρχει σχεδόν καθόλου εμβάθυνση ενώ και το σενάριο αγγίζει τα όρια του κλισέ. Έτσι, στα σημεία που δεν υπάρχει δράση, το φιλμ γίνεται βαρετό, ιδιαίτερα από ένα σημείο και μετά, όταν το διάχυτο slapstick χιούμορ έχει γίνει πλέον κουραστικό. Τέλος, όπως συνήθως σε υπερπαραγωγές του είδους, η σκηνοθεσία και οι ηθοποιίες υφίστανται ουσιαστικά, για να εξυπηρετήσουν τις σκηνές δράσης, γεγονός που καταδεικνύει και την ποιότητά τους.
Συνοψίζοντας, το «Monster Hunt», με όλα τα προαναφερθέντα χαρακτηριστικά του, απευθύνεται κυρίως σε παιδιά και οριακά σε εφήβους, τουλάχιστον σε χώρες εκτός Κίνας, γεγονός που δημιουργεί κάποιες απορίες για την καθολική αποδοχή που γνώρισε στη χώρα. Να σημειώσω τέλος πως, αναμενόμενα, έχει αρχίσει ήδη να ετοιμάζεται μια συνέχεια.
Για μια ελαφρώς πιο αναλυτική περιγραφή εδώ:
http://www.cinemag.gr/article.asp?catid=38364&subid=2&pubid=130212464 |
_________________ https://www.facebook.com/groups/118146481693463/
http://sin-kazama82.blogspot.gr/
http://sin-kazama.blogspot.gr/ |
|